Siekdami geriau jus supažindinti su Triple O ekspertais, šį kartą kviečiame pasinerti į pokalbį su Ramune Kasparavičiene!
Konsultantė interviu dalijasi savo mintimis apie tinklaveikos svarbą verslo ir pardavimų srityje, kodėl tinklaveika yra aktuali įmonėms ir kaip svarbu puoselėti savo socialinį kapitalą. Pašnekovė pasidalijo savo ekspertinėmis žiniomis, patirtimi iš praktikos ir patarimais, kaip vykdyti sėkmingą tinklaveiką.
Vykdote veiklą tiek tinklaveikos, tiek pardavimų srityse. Kaip šios sritys persipina verslo pasaulyje?
Jau 16-tus metus dirbu pardavimų sektoriuje ir kalbu pardavimo kalba, atstovaujant savo vykdomą veiklą ir vedant mokymų sesijas skirtingose organizacijose.
Pardavimai be tinklaveikos, kaip pasiūla be paklausos. Kiekvienas žmogus pasirenka, ką sekti, paskui kokius profesionalus keliauti – būtent taip profesionalai parduoda save rinkai. Pasirinkdama juos, rinka pasirenka ir produktus ar paslaugas, kuriuos jie atstovauja ar dalijasi nuomonės lyderių statusu.
Taigi, mes esame socialios asmenybės, reguliariai ir nuosekliai kuriančios savo socialinius ryšius, vadinamus socialiniu kapitalu. Kuo mūsų socialinis kapitalas daugiau apie mus žino, tuo geresni pardavėjai mes esame!
Kodėl, jūsų manymu, įmonėms yra aktualu skatinti darbuotojus auginti jų socialinį kapitalą?
Džiaugiuosi, jog dauguma įmonių supranta, jog didžiausią sklaidą ir veiksmingą komunikaciją gali generuoti laimingi organizacijos darbuotojai, tapdami tikrais įmonės pardavimų ambasadoriais. Jie turi platų socialinį kapitalą ir įtakos zoną juose. Tik išmokę dirbti garsiai su savo socialinio kapitalo rato žmonėmis (dalintis informacija, dalintis ekspertinėmis žiniomis socialiniuose tinkluose) galime sustiprinti atstovaujamos įmonės autoritetą ir pagerinti savo pardavimų rezultatus. Juk mūsų artimiausia aplinka labiausiai suinteresuota, kad mums sektųsi!
Tai lemia mūsų pačių dalyvavimas kitų žmonių gyvenime, tampant svarbiu asmeniu ir kuriant abipusiai vertingus ryšius. Socialinis kapitalas niekada nenuvertėja, vienintelis pavojus yra jo neišnaudoti, apleisti ir ilgainiui iššvaistyti.
Iš savo praktikos, kaip dažnai žmonės drįsta išeiti iš savo komforto zonos vardan sėkmingos tinklaveikos?
Tinklaveika yra apie abipusiai vertingas pažintis, kurios kuriamos nuoširdžiai norint prisidėti prie kito asmens sėkmės. Pirmoji misija yra duoti, o tik paskui galima tikėtis asmeninės vertės.
Kiekviena pažintis yra tam tikras nejaukumo garantas, ypač tada, kai keliaujame į santykį be palydos. Tačiau tinklaveika mums sukuria lengvesnio kelio pagrindus, kai mūsų socialinio kapitalo rato žmonės mus asmeniškai supažindina su norimais kontaktais, ir tai, sutikite, yra gerokai maloniau, nei pačiam netikėtai užkalbinti imponuojantį asmenį.
Svarbi detalė – patiems labai aiškiai žinoti, su kuo norime susipažinti ir tai ištransliuoti savo aplinkai.
Pasidalinkite pagrindiniais sėkmingo verslo bendravimo patarimais.
Išmokime dirbti garsiai! Mokymų sesijų metu vis dar girdžiu pardavimų srities atstovų komandų įžvalgas, jog jie nenori sumaišyti privačių ir viešųjų interesų komunikacijos procesuose. Tai visiškai užkerta kelią gyventi nuoseklų tinklaveika grįsta gyvenimą, kurio pagrindinis motyvas kurti abipusiai vertingus ryšius. Taip užkertamas kelias pagelbėti savo aplinkai kompetencijomis, kurias turime, nes jie neturi galimybės apie jas sužinoti.
Labai rekomenduoju turėti metinę tinklaveikos strategiją, kuri būtų susieta su jūsų svajonėmis, tikslais ir žmonėmis, galinčiais padėti jų pasiekti. Į kiekvieną naują pažintį keliaukite turėdami atsakymus į šiuos tris klausimus:
– Ar aš noriu susipažinti su šiuo žmogumi?
– Ar man reikia susipažinti su šiuo žmogumi?
– Ar šitam žmogui reikia susipažinti su manimi?
Trys „taip“ sustiprins motyvaciją veikti. Turėsite puikius argumentus ir aiškų planą, kaip kurti abipusiai vertingą pažintį, nes, kai pasiseka vienam, atsiveria galimybės ir kitam!
Nėra jokių abejonių – tinklaveika yra nepakeičiamas įrankis sėkmei užtikrinti verslo srityje. Ji ne tik padeda lengviau pasiekti užsibrėžtų rezultatų, bet ir atveria galimybes, kurių be tinklaveikos neturėtume. Svarbu puoselėti ir neapleisti savo socialinio kapitalo!
Ačiū Ramunei už nuoširdžius ir įdomius atsakymus!