Kaip motyvuoti pritingusius?
Metus pradedame pilni energijos, tačiau palaipsniui ji gali išblėsti. Jei esate motyvuotas siekti gerų rezultatų, greičiausiai rasite būdus išlipti iš tingumo gniaužtų. O ką daryti, jei aptingo jūsų vadovaujamos komandos nariai ir jiems atsikratyti tingulio sunku?
Kaip tai pastebėti ir ko galėtumėte imtis?
Jei aktyviai dalyvaujate komandos gyvenime ir keliate jai tikslus, o iš tų tikslų formuojate pagrindinius veiklos rodiklius, matuoti komandos ir kiekvieno jos nario efektyvumą yra gana paprasta. Galite lengvai įvertinti darbuotojo dienos, savaitės ar mėnesio rezultatus.
Pavyzdžiui, esate pardavimų komandos vadovas, o jūsų pardavimų vadybininko tikslas – susitikti su 15 klientų per savaitę. Ar bus sunku pamatuoti darbuotojo efektyvumą? Žinoma ne! Pagal išsikeltus pagrindinius veiklos rodiklius galime matuoti ne tik kaip sekasi siekti užsibrėžtų tikslų, bet ir pastebėti komandos žmonių motyvaciją ar rinkos pokyčius.
Šie rodikliai taip pat gali indikuoti problemas ar trukdžius komandoje. Jei darbuotojas nepasiekia veiklos rodiklių kartą, sunerimti dar nereiktų. Galbūt tai laikina. Tačiau jei darbuotojas, kurio rezultatai ankščiau buvo puikūs, jau kurį laiką nepasiekia jų, reikėtų tai vertinti, kaip ženklą, jog kažkas yra ne taip.
Pirmiausia, išsiaiškinkite problemą. Atvirai pasikalbėkite su darbuotoju paminėdamas, ką pastebėjote ir parodydamas savo susirūpinimą, pasiteiraukite, kas nutiko. Priežaščių, pakišančių koją geriems rezultatams, gali būti įvairiausių: šeimyninės ar sveikatos problemos, pervargimas, darbo priemonių ar mokymų trūkumas ir t.t.
Išsiaiškinus problemos šaknis, pereikite prie problemos sprendimo – veiksmų plano ir terminų. Padėkite darbuotojui susiplanuoti, kokių veiksmų jis gali imtis, kad rezultatai pagerėtų. Per sutartą terminą stebėkite jo rezultatus, parodykite, kad pastebite ir vertinate jo pastangas ir suteikite pagalbą esant poreikiui.
Svarbiausia vadovo užduotis – sukurti ryšį su savo komanda. Darbuotojus, kurie jumis pasitiki daug lengviau motyvuoti. Jei jumis pasitiki visa komanda, bet kuris iš jų, parklupdytas problemos, bus lengvai vėl pastatomas ant kojų. Skamba tobulai ir paprastai, tačiau gali būti sunku įgyvendinti.
Į problemines situacijas, kai darbuotojas neparodo rezultatų ar motyvacijos, žvelkite kaip į treniruotę ryšiui kurti.
Padėdami darbuotojui susigrąžinti motyvaciją ir tikėjimą sunkiu laikotarpiu jūs tuo pačiu kursite pasitikėjimą. Kuo didesnė problema, tuo didesnė tikimybė sustiprinti tarpusavio ryšį, jeigu ją sprendžiame kartu.
Jokiu būdų neskatiname kelti problemų darbe tyčia, vien tam, kad gautumėte progą stiprinti savo ryšį su darbuotojais. Atvirkščiai, dar prieš atsirandant problemoms, ieškokite būtų palaikyti bendravimą komandoje.
Dirbant nuotoliniu būdu yra daug sunkiau pastebėti komandos nuotaiką, besikeičiantį požiūrį ir motyvacijos lygį. Žinoma, pagrindiniai veiklos rodikliai niekur nedingo ir mes galime toliau stebėti kiekvieno darbuotojo rezultatus. Tačiau išsiaiškinti kylančias problemas ir jas spręsti gali būti sunkiau. Todėl rasti būdus kurti ryšį tampa dar svarbiau.
Į komandos darbą ir darbuotojų motyvaciją pažvelkite kūrybiškai. Daugelis vis dar galvoja, kad motyvaciją kelia darbo sąlygų gerinimas ir kylantis atlyginimas. Tačiau tai – tik trumpalaikiai motyvacijos būdai. Iš tiesų darbuotojus labiausiai motyvuoja tikslas, kurio jie siekia, įmonės veiklos prasmė ir, žinoma, rūpestis.