Neseniai pristatėme prie komandos šią savaitę prisijungusią kolegę Airidą. Todėl siekdami jus geriau supažindinti su Triple O ekspertais, šį kartą kviečiame pasinerti į įdomų pokalbį su Airida!

Konsultantė interviu metu kalba apie organizacijų kultūros, lyderystės ir komandinio darbo kaitą šiuolaikinėje visuomenėje. Pašnekovė patirties ir išminties sėmėsi stebėdama gyvenimo kaitą, organizacijų veiklą ir skaitydama saviugdos knygas ir įžymių žmonių biografijas.

Esate sukaupusi iš tiesų įspūdingos patirties. Kaip tokia patirtis šiandien jums leidžia pasiūlyti geriausius sprendimus įmonėms?

Atsižvelgiant į tai, kad mano patirtis nėra vienakryptė, tai leidžia į organizacijas pažvelgti plačiau ir pamatyti vietas, kurioms skyrus dėmesio, gali pasikeisti visuma ir rezultatai. Kiekviena organizacija yra vis kitoks gyvas organizmas, tačiau visose jose dirba žmonės, kurie nori jaustis vertinami, pastebėti ir kurie siekia įgyvendinti ar atlikti vertę kuriančius projektus. Kiekvienas turime galimybę daryti pokytį ten, kur esame, todėl tikiu lyderyste, kuri prasideda nuo savęs paties ir visai nesvarbu, ar tu viduriniosios grandies vadovas, CEO ar projekto koordinatorius. Verta yra atrasti prasmę kiekvienoje užduotyje ir būti tuo, kuris yra šalia, ne tik tada, kai viskas gerai, bet ir tada, kada reikia pagalbos.

Kodėl manote, kad organizacijos kultūra yra esminė patrauklios darbo vietos dedamoji ir būdas išlaikyti įmonės talentus?

Sutiksite, kad šiandieninė darbo rinka yra kitokia nei buvo prieš 2 metus? Tai ką jau kalbėti apie tai, kokia ji buvo prieš 5 metus. Tada stalo futbolas, sporto salė, poilsio zona buvo garantas patraukliai darbo vietai, o kultūra organizacijos viduje mažai kam buvo įdomi. Dabar situacija tokia, kad mes galime dirbti iš bet kurio pasaulio kampelio, tai stalo futbolas tapo nebereikalingas, jei jis ofise Vilniuje. Dabar kur kas svarbiau yra tai, kaip organizacija priima mane į darbą, kokį jausmą sukuria pirmasis bendras komandos susirinkimas, kaip bendraujama komandos viduje, koks yra atvirumo lygis, kaip priimamos klaidos, kaip sprendžiami konfliktai ar net kaip dažnai vadovas pasiteirauja, kaip mano vaikui sekasi plaukimo pamokos. Darbas seniau buvo tam, kad būtų išmaitinta šeima. Dabar to nebepakanka, mes norime jaustis žmonėmis, kurie kasdien atlieka prasmingus darbus ir yra vertinami už tai, ką ir kaip daro.

Iš jūsų praktikos, kaip dažnai lyderiai leidžia būti sau pažeidžiami?

Džiaugiuosi, kad turiu galimybę apie tai kalbėti vis daugiau ir garsiau. Matau, kad mūsų vadovai jaukinasi žodį „pažeidžiamas“ ir šią būseną. Daugiausia vilties suteikia, kad, pradėjus su vadovais apie tai kalbėti, jie tarsi metalinius šarvus nusimeta, atsidūsta ir sako: „Tai aš galiu būti tas, kuris ne viską žino, ir net pasakyti, kad esu pavargęs, neišsimiegojęs, piktas ar pan.“ Įsivaizduojate, kiek giliai įsišaknijusių stereotipų yra, kurie veikia ne tik patį vadovą, bet ir šalia esantį. Kai pakalbame su vadovais ir jie išdrįsta sau leisti būti pažeidžiami, nutinka nuostabių transformacijų. Dingsta nepamatuotų emocijų proveržiai, atsiranda aiškumas, paprastumas, komanda leidžia sau taip pat nežinoti ir klausti, leidžia sau įvardinti jausmus, pajaučia, kada gali daryti dalykus, kada negali, išgirsta vieni kitus, nes mato ir jaučia, kad visi yra žmonės. Rezultatai pasiekiami daug greičiau ir efektyviau, kai vadovas su komanda turi bendrą kalbą ir jausmą, kad vienas kitam yra reikalingas. Kaip ir minėjau, organizacija yra gyvas organizmas, o organizme kiekvienas organas yra reikalingas.

Pasidalinkite knygos arba tinklalaidės rekomendacija.

 „7 efektyviai veikiančių žmonių įpročiai“ yra ta knyga, kuri gali padėti pamatą savojo gyvenimo išpildymui, o ne plaukimui pasroviui. Aš labai mėgstu biografijas, tai nuostabus šedevras yra Marinos Abramovič knyga „Eiti kiaurai sienas“, kurioje pinasi drąsa, lyderystė, svajonės ir tikslai. Ji apie tai, kad viskas atrodo neįmanoma iki tol, kol nepadarai! Lygiai taip pat ir vadovavimo kasdienoje.

Ir, žinoma, tinklalaidė lyderiams.lt, kur ne kartą dalinausi ir dalinsiuosi lyderystės įveiklinimu kasdienoje.

Vienareikšmiškai, pasikeitęs požiūris į organizacijos prioritetus, lyderio vaidmenį, keičia nusistovėjusias normas. Kiekvieno darbuotojo svarba įmonėje yra nenuginčijama – kiekvienas iš mūsų galime įkvėpti vieni kitus, padėti jaustis svarbiems ir kurti pridėtinę vertę.

Ačiū Airidai už nuoširdžius ir įdomius atsakymus – linkime puikaus naujo starto!